Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Αυγούστου 24, 2012

"Αφιλάργυρος ιεροκήρυκας" - Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός


πηγή






















 "Κάμνοντας 
αρχήν να διδάσκω μου ήλθεν ένας λογισμός εδώ 
οπού περιπατώ να ζητώ άσπρα διότι ήμην
 φιλάργυρος και αγαπούσα τα γρόσια, ναι, 
μα και τα φλωρία περισσότερον, όχι ωσάν την 
ευγενίαν σας που τα περιφρονείτε, ή δεν
 τα καταφρονείτε; Μελετώντας πάλιν το
 άγιον και ιερόν Ευαγγέλιον, εύρον και άλλον
 λόγον οπού λέγει ο Χριστός μας πως χάρισμα 
σου έδωσα και εγώ την χάριν μου, χάρισμα να
 την δώσεις και συ εις τους αδελφούς σου, 
χάρισμα να διδάσκης, χάρισμα να 
συμβουλεύεις, χάρισμα να εξομολογείς, και 
ανίσως και ζητήσεις να πάρεις τίποτε πληρωμήν 
δια την διδαχήν, ή πολλά ή ολίγα, ή ένα άσπρο,
 εγώ σε θανατώνω και σε βάνω εις την κόλασιν.

Ακούοντας και εγώ, αδελφοί μου, αυτόν τον
 γλυκύτατον λόγον οπού λέγει ο Χριστός 
μας, χάρισμα να δουλεύωμεν και τους αδελφούς
 μας, εις την αρχήν μου εφάνη βαρύς ο λόγος, 
ύστερον όμως μου εφάνη γλυκύτερος ώσπερ 
μέλι και κηρίον, και εδόξασα και δοξάζω χιλιάδες
 φορές τον χριστόν μου οπού μ’ εφύλαξε από 
τούτο το πάθος της φιλαργυρίας, και με την
 χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού του
 εσταυρωμένου και Θεού δεν έχω μήτε σακκούλα,
 μήτε σπίτι, μήτε κασσέλλα, μήτε άλλο ράσο από
 αυτό οπού φορώ, αλλά ακόμη παρακαλώ τον
 Κύριόν μου μέχρι τέλους της ζωής μου να 
με αξιώσει να μην αποκτήσω σακκούλα, διότι 
ωσάν κάμω αρχήν να παίρνω άσπρα, ευθύς 
έχασα τους αδελφούς μου, και δεν ημπορώ και 
τα δύο, ή τον Θεόν ή τον διάβολον".
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...