Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Ιουλίου 09, 2013

Το Κεράκι

Ταπεινό κι ευωδιαστό το κεράκι αναμμένο,
προσκαλεί για στοχασμό μες στο χώμα στηλωμένο.

Ας ακούσουμε λοιπόν μες στη θεία σιωπή,
και το φως το μελιχρό, τις αλήθειες που θα πει.

Έχετε ποτέ σκεφθεί, σεις που είστε λογικοί,
σε πόσα ομοιάζουμε και άρα να θαυμάζουμε;

Κατ' αρχήν το σώμα μου, πάντοτε στέκει ορθό,
όπως πάλι το δικό σας, δείχνει τον προορισμό σας.

Θέλω όμως και τη Γη, να πατώ να μένω ευθύ,
όπως χρείαν ο καθείς την Πατρίδα για να ζει.

Βλέπεις τώρα και το φως; Φλόγα πάνω στην κορφή μου.
Να διδάσκεσαι ορθώς την Αλήθεια της ψυχής σου.

Κέρινο το σώμα μου, φλόγα η πνοή μου.
Πήλινο το σώμα σου, πνεύμα η ψυχή σου.

Απ' την ώρα της αφής μου, λιώνω στην αποστολή μου.
Τέλος μένει μες στη Γη, λείψανο απ' το κορμί.

Αν θα μείνω όμως σβηστό, να φωτίσω δε μπορώ,
κι αν τη φλόγα φοβηθώ, στο σκοτάδι θε να ζω.

Θεία έχω αποστολή, φως σκορπίζω στη ζωή,
κι η δική μου η χαρά, κρύβεται στην προσφορά.

Έτσι άνθρωπε κι εσύ, άκουσε να διδαχθείς,
τις αλήθειες που ακούς, να τις εννοεί ο νους.

Φως Χριστού, όμμα αγνό, αγιοκέρι ευωδιαστό.
Αποστρέφεται η καρδιά τα «Καβαφικά κεριά». 1

Πόσο δράμα, τι φρικτό νά 'χεις τάλαντο για φως,
και ο ζόφος της καρδιάς σου ν' αποπνέει «οσμήν θανάτου»...

Άνθρωπε μη γελαστείς, σαν κερί θ' αναλωθείς,
για να μη λησμονηθείς, λάμψε φως της αρετής!


(π. Ιωήλ).


1. Πρόκειται για το ποίημα «Κεριά» του Καβάφη. Σ΄ αυτό, ο ίδιος ο τραγικός ποιητής, περιγράφει ανάγλυφα το υπαρξιακό και ηθικό του δράμα. Αποτυπώνει τη φρίκη των «παθών της ατιμίας» τα οποία και βίωνε. Οπωσδήποτε, αποτελεί κλασικό παράδειγμα προς αποφυγήν, για κάθε λογικό άνθρωπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...