Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουλίου 27, 2013

Κυριακὴ Ε΄ Ματθαίου: Ή θα ζούμε με τον Χριστό ή με τον διάβολο. π.Στυλιανός Μακρής


«Τί μν κα Σοί, ησο, Υἱὲ το Θεολθες δε πρ καιρο βασανίσαι μς;». «Γιατί νακατεύεσαι στς δουλειές μας, ησο, Υἱὲ το Θεορθες πρν τν ρα Σου, γι ν μς βασανίσς;».
Μ ατ τ δύο ρωτήματα ποδέχεται, δελφοί μου, τν Κύριο  λεγεώνα τν δαιμόνων στν πολίχνη Γάδαρα τς περιοχς τν Γεργάσων, νατολικ τς λίμνης τς Γαλιλαίας. Γνώριζαν καλ τ δαιμόνια πς  Χριστς θεράπευε δαιμονισμένους, κβάλλοντας π μέσα τους τ πνεύματα τς πονηρίας ποκαταδυνάστευαν τ δυστυχισμένα νθρώπινα πλάσματα.

Τί κοιν ραγε χει  Χριστς μ τ δαιμόνια; τί κοιν χει τ φς μ τσκοτάδι;  σωτηρία μ τν πώλεια;  λευθερία μ τ δεσμά;  χαρ μ τν λύπη;  λήθεια μ τ ψεδος;  ζω μ τν δη; «Τί μν κα Σοί;», τουτέστιν «τί κοιν χουμε μες μ Σένα, ησο, κα ρχεσαι π νωρς ν μς βασανίσς;». Τί μεγάλη  κακία τν δαιμόνων κα πόση κπληξη μς προκαλε τ ρώτημα γιτν βασανισμό; Εδατε πουθεν σες, δελφοί μου, στ σημεριν εαγγελικνάγνωσμα ν βασανίζ  Κύριος τος δαίμονες; Εδατε πουθεν ν τοςπιτιμ, ν τος πιτίθεται, ν τος τιμωρε; Κι μως ατο βασανίζονται! Δετε τ μέγεθος τς δαιμονικς πλάνης. Βασανίζονται στ θέα κα μόνον το θεϊκοΤου προσώπου! Ταλαιπωρονται κα μόνον στ κουσμα τι κενος εναι κοντά· Το ζητον τν λόγο τς κε παρουσίας Του· διεκδικον τ δίκαιο οπαράνομοι κα πευθύνονται μ αθάδεια στν Δίκαιο Κριτή. Σταθερ πλέονμετανόητοι, γνωρίζοντας τι  μέρα το Κυρίου θ εναι φς, καυστικ τνργων τους κα βασανιστικ τν συνειδήσεών τους, χαίρονται μ τν προσωρινκαταδυνάστευση το νθρώπου κα γωνίζονται γι τν χαμ σων περισσοτέρων εναι δυνατόν. Συνεργάζονται γι τ καταστροφικό τους ργο, νμισον  νας τν λλο, κόμη κα τν διο τους τν αυτό. Χωρς λπίδα σωτηρίας ξουδετερώνουν τ ποθέματα λπίδος τν νθρώπων κα τοςδηγον στν πνευματικ ατοκτονία μέσα π τ μαρτωλ πάθη κα στν σωματικ ατοκτονία δι τς ατοχειρίας. δύναμοι, πως κούσαμε, νξουσιάσουν τ λογα ζα, γίνονται τύραννοι κα ξουσιαστς τς ζως σων συμπεριφέρονται χειρότερα κα π κενα κα παραδίδονται σ λογα πάθη.
Δν χουν μως ξουσία κα οτε μπορον ν πιδράσουν σ νθρώπους ποβρίσκονται νωμένοι μ τν Χριστό, σ σους χουν πνευματικ ζωή, ζον μμετάνοια κα ξομολόγηση, προσευχ κα νηστεία. Τος καίει  μετάνοια, τος ντροπιάζει  ξομολόγηση, τος ποστομώνει  προσευχή, τος ξασθενε νηστεία τν χριστιανν. Βασανίζονται μ σα μς πελευθερώνουν, βασανίζονται μ ατ πο μς λυτρώνουν π τ βάσανα, γιατί πιθυμον τντίθετα π τν φύση μας κα μισον σα εναι σύμφωνα μ ατήν κα τν σωτηρία μας. χουν πύθμενη κακία κα περίγραπτη μαεστρία στν κακουργία κα τν δολιότητα, τόση, στε σχεδν λοι ο νθρωποι ν γνοομεκόμη κα τν λαθραία παρξή τους πίσω π σα φαντάζουν σήμαντες λεπτομέρεις τς πνευματικς μας καταστάσεως. Εναι μφανες σ περιπτώσεις δαιμονισμολλ κρύβονται καλ πίσω π να λογισμό, μία φαντασία, μία εκόνα, μία πράξη πο πιθανν ν μν χ ντίκτυπο στν συνάνθρωπο, λλν στρέφεται κατ το δίου μας το αυτο, δίχως ν τ καταλαβαίνουμε.
χουμε, γαπητοί μου δελφοί, μία πάλη ναντίον τους, να μεγάλο κασπουδαο γώνα κατ’ ατν, π τν ποον πρέπει ν ξέλθουμε νικητές, γιατεναι γώνας τελικς γι τ πρωτάθλημα τς ψυχς μας. Δν δικαιολογεταιττα σ τοτο τν γώνα κα δν πάρχουν περιθώρια πανάληψής του. Σ κάθενθρωπο συμβαίνει «παξ ποθανεν» κα μετ  δικαία κρίση τν πράξεών μας. Γι’ ατ κα πρέπει ν κάνουμε τν πιλογή μας.  θ ζομε μ τν Χριστ θ ζομε-λίμονο- μ τν διάβολο.
Μ τν θάνατό του  Κύριός μας τν κατήργησε, δηλαδ τν κατέστησε ργό,νενεργό, τουτέστιν νύμπορο ν κατέχ πλέον τν νθρωπο. πιτρέπει στόσο Χριστς γι παιδευτικος λόγους ν κυριεύ  διάβολος τν νθρωπο, ταν τελευταος το παραχωρήσ δικαιώματα μέσα π τν μαρτωλ ζωή του. Γι’ ατ ς προσέξουμε, δελφοί μου, γιατί, πως  λεγεώνα φώναζε στν Χριστ «Τίμν κα Σοί;», τσι κι μες δν χουμε κα δν πρέπει ν χουμε οδεμία σχέση μτν διάβολο. ς φροντίζουμε γι τν αώνια ψυχή μας, γι τν σωτηρία μας, μένοντας προσκολλημένοι στ ρμα τς γάπης το γαθο κα πάντοτεγαθοποιοντος Θεο μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...