Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουνίου 23, 2012

Κυριακή Γ΄ Ματθαίου – Ο προάγγελος της βασιλείας του Θεού (Αποστολικό Ανάγνωσμα)




Αποστολικό Ανάγνωσμα: Ρωμ. ΙΓ΄ 11 – ΙΑ΄, 4
Ο ΠΡΟΑΓΓΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
«Ἡ ἡμέρα ἤγγικεν»
Ἑορτάζει σήμερα ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία  τὸ Γενέθλιον τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ. Τὸ Ἀποστολικὸ  ἀνάγνωσμα ποὺ ἀναγνώσθηκε πρὸς τιμήν του ἔχει ὡς κεντρικὸ νόημα αὐτὸ ποὺ  ἦταν τὸ βασικὸ κήρυγμα τοῦ Τιμίου Προδρόμου, τὴν πνευματικὴ ἐγρήγορση, τὴ  μετάνοια. «Ἡ ἡμέρα ἤγγικεν»· πλησιάζει  ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου, γράφει ὁ ἀπόστολος  Παῦλος· «ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ», δηλαδὴ πλησίασε ἡ ἡμέρα ἐκείνη κατὰ τὴν  ὁποία θὰ ἔλθει ὁ Μεσσίας καὶ θὰ ἐγκαθιδρύσει τὴ Βασιλεία του, κήρυττε ὁ ἅγιος Ἰωάννης.
Ἂς δοῦμε λοιπὸν ποιὸς ἦταν ὁ Τίμιος Πρόδρομος καὶ ποιὸ εἶναι τὸ μήνυμά του στὴν ἐποχή μας.
1. Ο μεγαλύτερος Προφήτης
Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος Ἰησοῦς  ἀναφερόμενος  στὸν Τίμιο Πρόδρομο, τὸν χαρακτήρισε  ὄχι μόνο προφήτη ἀλλὰ «καὶ περισσότερον προφήτου». Τόνισε μάλιστα ὅτι «οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων  Ἰωάννου τοῦ βαπτιστοῦ» μέχρι τώρα δὲν ἔχει γεννηθεῖ ἄλλος μεγαλύτερος στὴν ἀξία ἀπὸ τὸν Ἰωάννη τὸν Βαπτιστή (Ματθ. ια΄ 11). Γιατί ὅμως ὁ ἅγιος Ἰωάννης θεωρεῖται ὁ μεγαλύτερος ἀπ’ ὅλους τοὺς προφῆτες;

Πρῶτον, διότι ἐνῶ οἱ ἄλλοι προφῆτες ἁπλῶς μίλησαν γιὰ τὸν Μεσσία, αὐτὸς ἀ ξιώθηκε ὄχι μόνο νὰ προαναγγείλει τὴν ἔλευσή του ἀλλὰ καὶ νὰ Τὸν δεῖ καὶ νὰ Τὸν δείξει στοὺς μαθητές του. Ἔτσι ὁ Τίμιος Πρόδρομος ἔγινε ἡ γέφυρα ποὺ ἑνώνει τὴν Παλαιὰ μὲ τὴν Καινὴ  Διαθήκη ἤ, ὅπως ἀναφέρει ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης σ’ ἕνα θαυμάσιο  ἐγκωμιαστικό του λόγο, ὁ ἅγιος Ἰωάννης εἶναι «τὸ ἄνθος ποὺ φύτρωσε κι ἄνθισε στὸ μεσοδιάστημα τοῦ Νόμου καὶ τῆς Χάριτος τὸ ἀστέρι ποὺ προανήγγειλε τὴν ἀνατολὴ τοῦ Ἡλίου τῆς Δικαιοσύνης ὁ στρατιώτης ποὺ προέτρεξε γιὰ νὰ κηρύξει τὸν ἐρχομὸ τοῦ βασιλιᾶ ὅλης τῆς κτίσεως». 
Ἐπιπλέον ὁ ἅγιος Ἰωάννης εἶναι ὁ  μόνος Προφήτης τοῦ ὁποίου ἡ δράση καὶ ἡ ἀ ποστολὴ προφητεύθηκε πρὶν  γεννηθεῖ. Πράγματι, αὐτὸς εἶναι ἐκεῖνος γιὰ τὸν ὁποῖο εἶχε γράψει ὁ προφήτης Μαλαχίας: «Ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου, ὃς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου» (Λουκ. ζ΄ 27)· δηλαδή, ἰδοὺ ἐγὼ θὰ στείλω πρὶν ἀπὸ Σένα τὸν ἀπεσταλμένο μου, ὁ ὁποῖος θὰ προετοιμάσει τὸ δρόμο μπροστά σου καὶ θὰ προπαρασκευάσει τὶς ψυχὲς νὰ Σὲ δεχθοῦν.
Ἄλλωστε, ὅπως διαβάζουμε καὶ στὸ σημερινὸ Εὐαγγέλιο, τόσο ὁ  ἀρχάγγελος Γαβριὴλ μὲ τὴν ἐμφάνισή του στὸν πατέρα τοῦ Προδρόμου τὸν ἱερέα  Ζαχαρία, ὅσο καὶ ὁ ἴδιος ὁ Ζαχαρίας προφήτευσαν τὴν εἰδικὴ ἀποστολὴ τοῦ Τιμίου Προδρόμου.
«Καὶ σύ, παιδίον, προφήτης ὑψίστου κληθήσῃ...», εἶπε φωτισμένος ὁ  Ζαχαρίας ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ὅταν γεννήθηκε ὁ υἱός του (Λουκ. α΄ 76). Ὅλα ἔδειχναν ὅ τι τὸ παιδὶ αὐτὸ ἐπρόκειτο νὰ ἀναλάβει μεγάλη ἀποστολή: νὰ προετοιμάσει τὶς ψυχὲς γιὰ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ Μεσσία.
2. Η ἡμέρα πλησιάζει
Κι ἦλθε κάποτε ἡ ἡμέρα ποὺ ἀπὸ τὴν ἔρημο τῆς Ἰουδαίας ἄρχισε ν’  ἀκούγεται ὡς ἐγερτήριο σάλπισμα μετανοίας ἡ φωνὴ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου: «Μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν» (Ματθ. γ΄ 2). Ἀλλάξτε ἀποφασιστικὰ σκέψεις καὶ φρονήματα καὶ ζωή, διότι πλησιάζει ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν! Αὐτὴ τὴ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἐγκαθίδρυσε ὁ Χριστὸς στὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων μὲ τὸν  ἐρχομό του στὴ γῆ, καὶ παράλληλα  ἐγγυήθηκε τὴ φανέρωσή της σὲ τέλειο βαθμὸ στὴν αἰωνιότητα.
Αὐτὴν ἀκριβῶς τὴ μεγάλη ἡμέρα τῆς αἰωνίου ζωῆς προσδοκοῦμε πλέον κι ἐ μεῖς. Κι ἡ ἡμέρα αὐτὴ πλησιάζει!  Διότι κι ἂν ἀκόμη δὲν ἔλθει ὁ Κύριος  σύντομα μὲ τὴν ἔνδοξη Δευτέρα Παρουσία του, ἔρχεται ὅμως γιὰ τὸν καθένα μας μὲ τὸν θάνατο, τοῦ ὁποίου εἶναι ἄγνωστη ἡ ἀκριβὴς ὥρα.
Ὁ λόγος τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀπὸ τὸ σημερινὸ Ἀποστολικὸ  ἀνάγνωσμα εἶναι ἀφυπνιστικός: Ἀδελφοί, εἶναι ὥρα νὰ ξυπνήσουμε!, γράφει. «Ἡ νὺξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν» ἡ ζωὴ αὐτή, ποὺ μοιάζει μὲ νύχτα  σκοτεινή, προ χώρησε, ἐνῶ ἡ ἡμέρα τῆς ἄλλης ζωῆς, ποὺ  λάμπει μέσα στὸ φῶς τῆς αἰω νιότητος,  πλησίασε.
Ἂς πετάξουμε λοιπὸν ἀπὸ πάνω μας τὰ σκοτεινὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας κι ἂς φορέσου με τὰ φωτεινὰ ἐνδύματά μας, τὰ ἔργα τῆς ἀρετῆς: τὴ θερμὴ πίστη, τὴ ζωντανὴ προσευχή, τὴ θυσιαστικὴ ἀγάπη, τὴ συνειδητὴ συμμετοχή μας στὰ ἱερὰ Μυστήρια τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Αὐτὸ εἶναι τὸ πλέον ἐπίκαιρο μήνυμα καὶ τοῦ Τιμίου Προδρόμου γιὰ τὴν ἐποχὴ μας.
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης, ὁ Προφήτης καὶ Πρόδρομος καὶ Βαπτιστὴς τοῦ Κυρίου, εἶναι ὁ μοναδικὸς ἅγιος, μετὰ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τοῦ ὁποίου ἡ Ἐκκλησία ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Κοίμηση ἑορτάζει καὶ τὰ Γενέθλια. Ἡ εἰδικὴ αὐτὴ ἐξαίρεση φανερώνει τὴν ἰδιαίτερα τιμητικὴ θέση ποὺ  καταλαμβάνει μέσα στὴν ἁγία μας Ἐκκλησία. Εἶναι ὁ προάγγελος τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Ἂς ἀκούσουμε τὴν προφητικὴ φωνή του κι ἂς ἑτοιμάζουμε τὶς ψυχές μας, γιὰ νὰ ὑποδεχθοῦμε τὸν Νυμφίο Χριστὸ στὴν ἀνέσπερη ἡμέρα τῆς Βασιλείας του.
«Ο ΣΩΤΗΡ» 15-06-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...